مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 مرداد 1400 ساعت 06:452021-07-31سياسي

فارس من| ایزدی: نمدمالی احیا و ازحالت منسوخ شدن خارج شد


معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: درحال حاضر نمدمالی دوباره احیا و از حالت منسوخ شدن خارج شده ولی به مرحله تولید اولیه نرسیده که ادامه این مسیر تولید انبوه را درپی دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران، مخاطبان این رسانه با ثبت سوژه ای با عنوان نمدمالی در مازندران در حال فراموشی است   در سامانه فارس من خواستار پیگیری این سوژه شدند.

حسین ایزدی معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در این باره در گفت وگو با فارس، اظهار کرد: نمدمالی جز رشته های صنایع دستی درحال منسوخ شدن بود که برای احیای آن بحث شناسایی اساتید، آموزش و تهیه مواد اولیه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در این زمینه صنعت گرانی در  شهرستان های رامسر، سوادکوه، بهشهر، ساری،محمودآباد و تنکابن و نوشهر هنوز هم دارند کار می کنند که باتوجه به تغییر ذائقه و پوشش همه سلایق تصمیم بر این شد مدل های جدید طراحی شود و صرفا نمدمالی گذشته نباشد بلکه با ترکیبی از بافت نمد با چرم و وسایل کاربردی که صرفا تزیینی نباشد تمام سلایق را تحت پوشش قرار دهد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران  با اشاره به اینکه آموزش به نیروهای جوان در بحث تولید در دستور کار قرار دارد، ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس من| ایزدی: نمدمالی احیا و ازحالت منسوخ شدن خارج شد

فارس من| ایزدی: نمدمالی احیا و ازحالت منسوخ شدن خارج شد